5 syytä ostaa hälytys- ja kiinteistövalvomopalveluja - K2 Turvapalvelut
21.12.2021

5 syytä ostaa hälytys- ja kiinteistövalvomopalveluja

Usein kiinteistön käyttäjiltä tulee erilaisia palvelupyyntöjä liittyen kiinteistön toimintaan. Myös asiattomien henkilöiden pitäminen poissa paikalta on osa kiinteistön käyttäjien perusturvallisuutta. Lisäksi laki edellyttää esimerkiksi paloilmoitinjärjestelmän toiminnan valvontaa kiinteistön omistajalta liike- ja toimistorakennuksissa.

Hälytys- ja kiinteistövalvomopalveluja tarjoavan toimijan käsissä kaikki kiinteistön turvallisuuteen ja optimaaliseen toimintaan liittyvät asiat toimivat mutkattomasti. Tässä artikkelissa kerromme, miksi jokaisen liike- ja toimistokiinteistön omistajan tulisi ostaa kokonaisvaltaisia hälytys- ja kiinteistövalvomopalveluja.

1. Säästät aikaa ja vaivaa

Keskitetyllä ja reaaliaikaisella tiedonhallinnalla varmistetaan nopea päätöksenteko sekä kiinteistön tehokkuus ja turvallisuus. Suurin osa turvallisuustekijöistä on hallittavissa ja ennakoitavissa oikeanlaisen järjestelmän avulla. Etä- ja analytiikkapalvelut tuovat mielenrauhaa ja turvallisuutta, kun tilanteisiin pystytään reagoimaan reaaliajassa etäältä sekä järjestelmiä voidaan monissa tapauksissa korjata ilman fyysistä käyntiä kohteessa.

2. Hälytys- ja palvelupyyntöjen käsittely helpottuu

Keskitetyillä hälytys- ja kiinteistövalvomopalvelujen avulla varmistetaan kiinteistön tarpeenmukainen käyttö, turvallisuus sekä käyttäjien palvelupyyntöjen tehokas käsittely. Palveluiden tarjoaja arvioi palvelupyyntöjen sisällöt ja niiden kiireellisyyden sekä välittää ne oikealle yksikölle tai henkilölle hoidettavaksi sen mukaan, mitä osa-aluetta pyynnöt koskevat. Näin kiinteistön omistajan ei tarvitse palkata taloon sisälle omaa henkilökuntaa huolehtimaan kaikista yhteydenotoista.

Mikäli kiinteistön toiminta poikkeaa tavanomaisesta, saa hälytyskeskus siitä tiedon välittömästi. Etäyhteyden avulla ammattitaitoinen päivystäjä analysoi hälytyksen syyn ja ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin kutsuen paikalle tarvittaessa kiinteistönhoitajan tai vartijan ja ottamalla kriittisissä tilanteissa yhteyden hätäkeskukseen.

3. Oma toiminta tehostuu

Asiakaspalvelun, huoltopalvelutilausten ja palvelupyyntöjen ulkoistaminen hälytys- ja kiinteistövalvonnan palveluyritykselle auttaa kiinteistön omistajaa palvelemaan omia asiakkaitaan paremmin, kun omat resurssit sekä aika on mahdollista keskittää täysin omiin vahvuusalueisiin.

Asiantunteva yhteistyökumppani myös raportoi kiinteistön omistajaa säännöllisesti siitä, kuinka paljon yhteydenottoja on tullut ja mikä on niiden vasteaika. Näin kiinteistön toiminnan tuloksia on tehokkaampaa seurata ja ongelmakohtiin helpompi tarttua.

Valvomopalveluita tarjoava yritys auttaa etävalvonnan avulla vartiointiliikkeitä pitämään yllä turvallisuutta.

4. Palvelukeskus vastaanottaa kameroiden kuvaa 24/7

Laadukas ja ammattitaitoinen hälytys- ja kiinteistövalvomopalveluita tarjoava yritys ei ole sitoutunut yhteen ja ainoaan laitevalmistajaan, joten kustannukset pysyvät aisoissa yhteistyön alkaessa. Esimerkiksi kameravalvonta tehostuu, kun jo olemassa olevat kameralaitteet voidaan ottaa valvontaan eikä uusia laiteinvestointeja tarvita. Täyden palvelun palvelukeskus pystyy vastaanottamaan kameroiden kuvaa 24/7.

Valvontakamerajärjestelmän havaitessa kohteessa asiaankuulumatonta toimintaa, palvelukeskuksessa otetaan kuva- ja tarvittaessa puheyhteys kohteeseen. Hälytystilanteessa tarkistetaan tilannekuva kameravalvonnan avulla ja käynnistetään riskiarvion perusteella tilanteen vaatimat toimenpiteet toimeksiantosopimuksen mukaisesti, tarvittaessa paikalle kutsutaan vartija, kiinteistöhuolto tai pelastuslaitos.

5. Hälytys- ja kiinteistövalvomopalvelut luovat turvaa kiinteistön käyttäjälle ja ympäristölle

Hälytys- ja kiinteistövalvomopalveluita tarjoavan kumppanin linjavalvontapalvelulla varmistetaan kiinteistön paloilmoitinjärjestelmän hälytyksensiirron jatkuva toimivuus. Hätäkeskus ei ota vastaan linjavikoja, vaan ne pitää ohjelmoida 24/7 toimivaan palvelukeskukseen. Palvelukeskus valvoo hälytyksensiirtoliittymien toimintaa ympärivuorokautisesti ja ilmoittaa linjavioista operaattorille sekä viranomaisille.

Hälytys- ja kiinteistövalvomopalvelut luovat turvaa ennen kaikkea kiinteistön käyttäjille ja itse kiinteistölle, mutta se luo turvaa myös ympäristölle. Kun kiinteistön energiaa kuluttavien toimintojen käyntiajat ja muut asetusarvot on säädetty tarpeen mukaisiksi, ei sähköä, lämpöä ja vettä kuluteta turhaan. Energiatehokkaalla kiinteistönkäytöllä säästetään paitsi energiaa ja luonnonvaroja, myös ympäristöä ja euroja.

Kun kiinteistöä käytetään tarpeenmukaisesti, varmistetaan sen turvallisuus sekä käytön optimaalisuus kokonaisvaltaisesti jokaiselle osapuolelle. Teknologian kehityksen myötä myös hälytys- ja kiinteistövalvomopalvelut kehittyvät jatkuvasti. Osaavan ja ajan tasalla olevan yhteistyökumppanin kanssa kiinteistösi on turvallisissa käsissä.

Lue täältä, mitä mieltä K2 Turvapalveluiden asiakkaat ovat olleet yhteistyöstä.

Lue lisää aiheesta: