14.6.2021

Mediatiedote 14.6.2021: K2 Turvapalvelut ostaa Viria Securityn hälytyskeskuksen

K2 Turvapalvelut Oy on tänään allekirjoitetulla sopimuksella ostanut Turvallisuusyhtiö Viria Security Oy:n hälytyskeskusliiketoiminnan.

Kaupan myötä K2 Turvapalveluille siirtyy Kokkolassa toimiva hälytyskeskus, jossa vastaanotetaan muun muassa murto-, kiinteistö- ja palohälytyksiä sekä suoritetaan kameravalvontaa. Keskuksessa työskentelee 15 henkilöä ja se palvelee ympärivuorokautisesti.

K2 Turvapalveluilla on ennestään Jyväskylässä toimiva palvelukeskus, joka tuottaa hälytyskeskus-, kiinteistövalvomo- ja call center -palveluita valtakunnallisesti.

”Kokkolan hälytyskeskus vahvistaa nykyistä toimintaamme erinomaisesti niin osaamisensa kuin asiakaskuntansa puolesta, ja jatkamme toiminnan kehittämistä siellä edelleen. Yhtiömme kasvaa vauhdilla, ja tällaisen ammattitaitoisen tiimin ja huipputeknisen hälytyskeskuksen saaminen osaksi toimintaamme on monella tapaa merkityksellinen asia. Kokkolan vahvuutena on esimerkiksi täysin kaksikielinen palvelu. Pystymme nyt palvelemaan asiakkaitamme entistäkin paremmin ja laajemmin myös Suomen rajojen ulkopuolella. K2 Turvapalvelut vahvistaa tällä kaupalla asemaansa markkinoiden suurimpana hälytyskeskus-, kiinteistövalvomo- ja call center -palveluita tarjoavana toimijana”, sanoo K2 Turvapalveluiden toimitusjohtaja Jani Saarvo.

Toinen hälytyskeskus paitsi vahvistaa palvelukykyä, tuo myös lisävarmuutta. Esimerkiksi koronapandemian aikana molemmissa hälytyskeskuksissa on henkilöstöä jaettu kahteen eri osoitteeseen tartuntojen ja karanteenien välttämiseksi.

Toisin kuin K2:lla, Virialla hälytyskeskus ei ole ollut ydinliiketoimintaa, mutta se on tärkeä tukitoiminto esimerkiksi kameravalvonta- ja muille turvapalveluille. Yhteistyö yhtiöiden välillä jatkuu vahvana, ja Viria myy jatkossakin hälytyskeskukseen liittyviä turvapalveluita.

”Olemme tyytyväisiä, että löysimme hälytyskeskukselle hyvän kodin, joka haluaa kehittää toimintaa nykyisen osaavan henkilöstön kanssa. K2 toimii jatkossa meille tärkeänä kumppanina hälytyskeskuspalveluissa”, painottaa Viria Securityn toimitusjohtaja Marko Järvinen.

Kauppa astuu voimaan 14.6.2021. Kaikki hälytyskeskuksen työntekijät jatkavat uuden omistajan palveluksessa vanhoina työntekijöinä.

Lisätietoja:

K2 Turvapalvelut:
toimitusjohtaja Jani Saarvo, puh. 040 770 1119, jani.saarvo@k2turvapalvelut.fi

Viria Security:
toimitusjohtaja Marko Järvinen, puh. 040 555 0322, marko.jarvinen@viria.fi

K2 Turvapalvelut Oy on valtakunnallisesti toimiva, yrityksille ja julkiselle sektorille laadukkaita ja monipuolisia hälytyskeskus-, kiinteistövalvomo- ja call center-palveluja tuottava yritys. K2 Turvapalveluiden palvelukeskus on Finanssialan Keskusliiton hyväksymä hälytyskeskus ja sillä on käytössään sertifioitu ISO 9001:2015 -standardin mukainen johtamisjärjestelmä.

Viria Security Oy suojaa asiakkaan tiedon, ihmiset ja omaisuuden sekä fyysisen että digitaalisen turvan keinoin. Liiketoimintaamme kuuluvat kyberturva- ja tietoverkkopalvelut sekä sähköiset turvajärjestelmät kameravalvonnasta kulunvalvontaan ja lukitukseen. 21 toimipisteen ja yli 380 ammattilaisen voimin Viria rakentaa yritysten vaativimmatkin turvaratkaisut kaikkialla Suomessa. Viria Security kuuluu Loihde-konserniin. www.viria.fi

Hyväksy statistics, marketing evästeet käyttääksesi Social Share buttons.